Array - Środowisko i jego ochrona | Oszczędzam wodę

Polecamy

  • Człowiek sam zajmuje się regulacją wielkości populacji poprzez odstrzał lub też przez przenoszenie zwierząt w inne odlegle miejsca. Zary…

  • Każdy z nas w mniejszym czy większym stopniu korzysta z paliw, którym głównym budulcem czy sadnikiem jest węgiel. Kiedy jeździmy pojazda…

Środowisko Namawianie ludności dużych miast, aby przesiedli się ze swoich prywatnych samochodów do ekologicznych pojazdów, zasilanych biogazem może przynieść raczej marne efekty. Ludzie, jadący swoim własnym samochodem czują się w pewnym stopniu całkowicie niezależni, więc nadal komunikacja miejska będzie powolna, droga oraz zawodna. Gdybyśmy jednak wszyscy postanowili przesiąść się do pojazdów, napędzanych biogazem, będzie można mówić, iż sukces przedsięwzięcia jest wymarzony. Futurystyczna wizja przyszłości mówi, iż w przyszłości będziemy korzystać z pojazdów komunikacji miejskiej, napędzanych paliwami ekologicznymi. Jeżeli uda się tradycyjne pojazdy zastąpić tradycyjnymi, ilość dwutlenku węgla zmniejszy się o 80%, a sukces oznaczałby potrójną korzyść: ulice się odkorkuję, kiedy porzucimy samochody, zmniejszając zanieczyszczenie powietrza. Samoloty nadal są problemem: ludzie bogacą się, dzięki czemu latają więcej oraz częściej, olbrzymie samoloty pasażerskie startują i lądują nieustannie, a halas jest nie do zniesienia. Halasem tym jest dźwięk niszczonej atmosfery, jednak i tu naukowcy mają swoje nowe wizje, mające na celu zmniejszenie hałasu i jednocześnie na ograniczeniu emisji spalin, emitowanych przez odrzutowce. Jedne z największych koncernów lotniczych finansują badania nad rozwiązaniem powyższych problemów, który może uniemożliwić rozbudowę lotnisk w miastach. Z powodu hałasu nikt nie życzy sobie lotniska w swoim sąsiedztwie. Rozwiązanie problemu nadmiernego hałasu może przełożyć się na emisję dwutlenku węgla, bo huk samolotu, jest dźwiękiem marnowanego paliwa, a co ciekawe, to nie silniki najbardziej hałasują. Podczas podchodzenia do lądowania połowę hałasu generuje kadłub samolotu. Problematyczny jest sam kształt samolotu; jego sylwetka niewiele się zmieniła od pierwszych modeli pasażerskich: owalny kadłub i dwa skrzydła, skierowane ku Tylowi. Powietrze, które przepływa wokół statecznika pionowego, końcówek skrzydeł oraz pod podwoziem wytwarza opór i to ten halas nie daje ludziom spokoju, a silniki muszą pracować jeszcze ciężej, marnując tysiące litrów paliwa. Kluczem może być pokonanie oporu powietrza, który zmniejszy głośność i zmniejszy zużycie paliwa. Założenie jest niezwykle ambitne: energia dźwięku będzie mniejsza, niż 1% energii samolotu. Prace nad udoskonaleniem samolotów przyszłości prowadzi się w wielu miejscach, łącząc wspólnie siły i osiągnięcia, bo w końcu mają one służyć nam wszystkim, a nie pojedynczym osobom. Każda innowacja sprawdzana jest w tunelu aerodynamicznym: w szybko przepływającym powietrzu przewody w podwoziu generują dźwięk o wysokiej częstotliwości. Nie jest łatwo stworzyć samolot, który będzie cichy, zwłaszcza, że nasze uszy potrafią się przystosować. W walce o ciszę oraz o redukcję spalin badacze podjęli zdecydowane działania, w których wykorzystano rozwiązania, powstałe w okresie zimnej wojny: dzięki brakowi stateczników poziomych powietrze przepływa, nie zaburzając powierzchni, a stabilny lot utrzymuje się wyłącznie dzięki zaawansowanej elektronice.

Tagi: pojazd,węgiel,hałas | Podział strony