Array Ogniwa wodorowe w pojazdach - Środowisko i jego ochrona | Oszczędzam wodę

Polecamy

  • Poza niesłychanie groźnym dla środowiska i powodującym nadmierne zatrucie środowiska dwutlenkiem węgla równie groźny dla życia jest dwut…

  • Ochrona środowiska jest to kwestia naprawdę bardzo ważna dla świata, ponieważ w przeciwnym przypadku jeżeli nie będziemy o nią należycie…

  • Różnego rodzaju organizacje, które mają na celu temat jakim jest szeroko rozumianą ochrona środowiska mogą się dzielić na kilka podstawo…

Ogniwa wodorowe w pojazdach

Środowisko Wykorzystanie biopaliw, produkowanych z glonów wydaje się być ciekawym przedsięwzięciem: szacunki dowodzą, że gdyby cały transport zasilany był tego typu paliwem, emisję dwutlenku węgla zredukowałoby całkowicie! Warto zauważyć, iż coraz większa ilość mieszkańców miast cierpi na astmę, choroby układu oddechowego, wywołanych obecnością w powietrzu związków, które powstały w wyniku spalania paliw konwencjonalnych. Nawet biopaliwa przyczyniają się do powstawania kwaśnych Dejczów oraz smogu, gdyż podczas spalania powstają szkodliwe substancje, chociażby takie, jak podtlenek azotu, dlatego paliwo z glonów stoi na pozycji przegranej z innymi sposobami i nowatorskimi metodami. Klimatolodzy biją na alarm, że konieczne jest ograniczenie emisji spalin. Prace nad nowatorskimi metodami napędzania pojazdów nie kończą się wyłącznie na produkcji biopaliw, a podejmuje się inne rozwiązania w tej kwestii. Inżynierowi skonstruowali samochód, które nie spala paliwa, a to z bardzo prostej przyczyny: nowy pojazd nie posiada silnika, ale posiada specyficzną, tajemnicza elektrownię, pochodzącą prosto z kosmosu. Energią tą są ogniwa wodorowe, które będą w stanie w całości zastąpić silniki spalinowe. Poważne prace nad tego typu rozwiązaniem prowadzone są przez inżynierów General Motors, którzy twierdzą, iż można czerpać energię z czystych reakcji chemicznych. Prototyp zasilany jest prądem, wygenerowanym z wodoru: zamiast silnika spalinowego umieszczone są trzy zbiorniki z wodorem, silnik elektryczny oraz 400 ogniw paliwowych. Najważniejsza część układu to platynowa płytka, której zadaniem jest przyspieszenie reakcji chemicznej. W wyniku reakcji powstaje nieszkodliwa para wodna oraz prąd o mocy 93 KW, napędzający silnik elektryczny. Przystosowanie tej technologii trwało blisko 40 lat, by mogła funkcjonować w warunkach ziemskich, zwłaszcza, że ogniwa paliwowe były wiązane dotychczas wyłącznie z podróżami kosmicznymi i trzeba było zaadoptowanie takiego rozwiązania do potrzeb motoryzacji. Mankamentem rozwiązania była ogromna waga ogniwa paliwowego, a także niezwykle wysoka cena. Po raz pierwszy w pojeździe naziemnym zastosowano tę technologię w furgonetce firm GM, chociaż nie miała szans wejścia do masowej produkcji. Warto nadmienić, iż cena platyny jest niezwykle wysoka, dlatego wydaje się być bardzo nieopłacalne takie rozwiązanie. Ostatecznie badania zawieszono na pewien czas, jednak ponownie je wznowiono, robiąc jednocześnie bardzo duże postępy: udało się znaleźć sposób na zmniejszenie ilości platyny, pokrywając rdzeń warstwami, cieńszymi, niż ludzki włos. Zatem zmniejszając wykorzystanie tak drogiego metalu zmniejsza się całkowity koszt wyprodukowania. Wystarczy 50g platyny, by uzyskać pożądany efekt, a cały układ bez większych problemów mieści się w samochodzie standardowych wymiarów. Obecnie są to jeszcze drogie samochodu, jednak przypuszcza się, że za 20 lat powinno być już nas na nie stać. Nie tylko GM prowadzi badania nad takimi rozwiązaniami. Wielu ludzi jest zainteresowanymi rozwiązaniami innymi, niż napędzanie pojazdów na paliwo konwencjonalne.

Tagi: badanie,platyna,pojazd | Podział strony