Array Pasażerskie samoloty przyszłości - Środowisko i jego ochrona | Oszczędzam wodę

Polecamy

  • To, jak ważna jest energia odnawialna wie już każdy z nas, jak duże ma znaczenie dla ochrony środowiska na naszej planecie, oraz dla zmn…

  • Każdy człowiek który chce sobie zapewnić jakąś wygodę życia dochodzi do wniosku ze ciepło jest ważnym elementem. Tak praktycznie to ciep…

Pasażerskie samoloty przyszłości

Środowisko Nowatorskie konstrukcje samolotów pasażerskich, wykorzystujące doświadczenia z okresu zimnej wojny, zmniejszają emisję substancji trujących, jednak kształt opływowego bombowca nie odpowiada samolotowi pasażerskiemu: brak miejsca dla pasażerów oraz problem przeciążenia podczas lotu, które wytrzymują jedynie przeszkoleni piloci. Zatem projekt taki okazał się być zbyt nowatorski, dlatego naukowcy postanowili wykorzystać eksperymentalny projekt NASA, jakim jest samolot transportowy, którego konstrukcja polega na złączonych skrzydłach. Skrzydła, zadarte do góry zapewniają stabilność podczas lotu, a będąc jednocześnie integralną częścią kadłuba dają więcej powierzchni ładunkowej. Przed naukowcami jest jeszcze niezwykle długa droga, by połączyć tradycyjny samolot pasażerski z nowatorska koncepcją NASA. Ostatnie lata polegały na dopracowywaniu najmniejszych szczegółów, aby stara rurę ze skrzydłami zamienić w samolot przyszłości. Dzięki temu projektowi znikną charakterystyczne stateczniki i klapy na skrzydłach, a silniki zostaną wbudowane w skrzydła, natomiast powietrze będzie przepływać bez zawirowań pod gładkim kadłubem. Natomiast przedziały pasażerskie zostały umieszczone w skrzydłach, co poprawia silę nośną. Samolot przyszłości może zabrać na pokład 215 pasażerów i kto wie, czy za pól wieku to takimi właśnie konstrukcjami wszyscy ludzie będą latać. Przeprowadzane symulacje komputerowe potwierdzają, że smukła sylwetka jest niemal bezszelestna, generując zaledwie 63DB, czyli tyle, ile wynosi halas w typowym biurze. Pomimo faktu, iż samolot jest o 300 razy cichszy od klasycznego, to rozwija podobne prędkości, a zużycie paliwa jest znacznie mniejsze. Nowa konstrukcja będzie spalać o 20% paliwa mniej od tradycyjnych odrzutowców. Porównywalne osiągnięcia w zużyciu paliwa mają jedynie samochody hybrydowe, przeliczając na ilość pasażerów. Futurystyczne, latające samoloty mogą trafić do produkcji w ciągu najbliższych siedmiu, dziesięciu lat, a nowa konstrukcja może ograniczyć emisję spalin, a mieszkańcy miejsc w pobliżu lotnisk będą mogli spać spokojnie, ciesząc się z ciszy na niebie. Jednak faktem jest, iż pomimo zmian kształtu samolotu, silnik w nich używane pozostają nadal takie same, dlatego spadek emisji dwutlenku węgla do atmosfery nie będzie wielki, bo zaledwie 7%. Ta technologia z pewnością przełoży się na większą wydajność, zmniejszając poziom hałasu, lecz im lepsze samoloty, tym częściej się nimi lata, zatem wzrost natężenia ruchu lotniczego niweluje w znacznym stopniu spadek emisji dwutlenku węgla. Niezbędne jest znalezienie alternatywnego paliwa. Możliwym rozwiązaniem jest wprowadzenie samolotu dwukrotnie większego, napędzanego ciekłym wodorem, który trasę z Londynu do Sydney pokona dwa razy szybciej od współczesnych odrzutowców. Mankamentem jest fakt, iż w jego spalinach jest szkodliwy podtlenek azotu, który trafiałby bezpośrednio do warstwy ozonowej, ale i nad eliminacją tego zanieczyszczenia prowadzone są intensywne prace, a jeśli to się uda, w przyszłości będziemy latać samolotami, napędzanymi paliwem wodorowym.

Tagi: węgiel,zamolot,przyszłość | Podział strony